Telenovelové

14. 04. 2009 17:23:28
Mám je rád, ale oni mě přece jenom víc. Není setkání s nimi, aby mě opomenuli informovat co je nového s Ricardem z Vášnivých srdcí po stopadesátédeváté, a zda má Angelika v Azurovém nebi vztahy v 203. díle zase pěkně pohromadě.

Taky mi připomenou, kde všude máme monarchii se svobodnou princeznou či princem, a který vévoda se vyzná v klotových rukávech, maje už třetí modelku za blízkou přítelkyni. A kdybych jim prý chtěl jít na svatbu, musel bych být jejich modrokrevnatý bratranec, herec anebo přinejmenším hokejista vlastnící jachtu.

Asi by je velmi trápilo, kdyby věděli, že jsem pouhý suchozemský synek selského původu, který stál na bruslích naposledy ve třinácti, netuším, kdo nějaký Ricardo vůbec je, a Angelínu jsem do určité doby považoval za sousedovu čtyřnohou angorskou kočku. A tak jim na vše pro jistotu přikyvuji a snažím se nevypadat jako úplný seriálový analfabet. Je to těžké, ale nechci své rodině zadělat na špatnou reputaci.

Zvláště si mne oblíbila Naděžda Klepakovová z malého obchůdku s potravinami u nás v ulici. Nevím kdo ji co navykládal, ale patrně mě má za člověka s charakterem takřka seriálového hrdiny, protože mi srdečně vypráví naprosto o všem. Začne sousedskými drby, přes společenskou rubriku se prosmýkne do ložnic našich politiků, aby oddalovala moje zaplacení opakováním nejdojemnějších okamžiků telenovel posledního týdne, coby třešničkou na dortu. Snažím se nakupovat i jinde, ale čas od času není zbytí, to když mě manželka vyšle pro mléko do jejích seriálových pařátů.

Zkoušel jsem už všechno: zavést řeč jinam anebo předstírat nemoc, ale tahle drbna nejmíň z Dalasu je mistr oslích můstků, tudíž mne poučí, že pan hrabě z Podzimní cesty nikdy nechuraví, sprchuje se ledovou vodou, a ještě k tomu je to, panečku ve svých osmdesáti, pracant. Taky mi pošeptá, že nemám sedět u Žhavých polibků dlouho do noci při otevřeném okně. A já? Pokývám jak řádně zaregistrovaný osel, a mlčky červený jako rajské jablíčko si ještě koupím televizní program.

Byl jsem dokonce i u doktora, na jeho vyzvání ukázal jazyk a zeptal se ho, zda se mu na mně nezdá něco zvláštního. Konejšil mě, že i on pro klid v rodině sleduje Modravé pláže. Potom mi srdečně potřásl pravicí, vrtě hlavou, že na to žádné léky nejsou, a nakonec že by je stejně měli brát jiní, tudíž že jsem normální.

Když jsem si šel příště vyzvednout svůj příděl převyprávěné romantiky, Klepakovová na mne vyhrkla bez pozdravu, že se jí nezdám ve své kůži. A jestli kvůli Marianě-Anně z Horkého předměstí, tak ať si prý nic z toho nedělám, že se prý Marco příští měsíc do Buenos Aires určitě vrátí. Zavrtěl jsem smutně hlavou: „Nevrátí, zastřelí ho Beppe kvůli Consuele."

Paní Naděžda se vyděsila: „Proboha, jaký Beppe?"

„Pamatujete si na snědého chlapíka z 48. části, toho co rád tančil a neustále kouřil dlouhá cigára? Tak ten."

„Strašné."

„Taky mě to překvapilo," zalhal jsem

„A.. a ta Censuela?"

„Consuela. Ztratila se v deštném pralese. Našli ji asi týden po tom neštěstí."

„Ten Beppe na to vůbec nevypadal."

„No jo paní, to je osud. Mám deset rohlíků a plnotučné mléko."

 

Cítil jsem se jako vítěz nad drbnami, pomsta scénáristickou fabulací vyšla naprosto dokonale. To má bába jedna telenovelová, za všechna ta mléka s Trpkou příchutí. Koneckonců jí nenechám dlouho trápit a vymluvím se na záměnu jmen zamilovaných z úplně jiného příběhu. Ale dnes ne. Dnes si svůj triumf vychutnám. Uděláme si s manželkou hezký večer. Dost možná, že na chvíli otevřeme dobré náladě i nějakou láhev červeného vína. Ne moc a na dlouho, protože zítra jdeme do práce a taky bychom mohli ještě okolo desáté prožít trochu erotiky. Jak to říkal ten můj doktor? Každý večer na Modravých plážích ... prý tam moc pěkně vypadá mladší sestra hlavního hrdiny, Juanita. Nebo Jacinta? Prostě tak nějak podobně.

Sakra, měl jsem se pro jistotu zeptat té Klepakovové.

Autor: Pavel Pantůček | úterý 14.4.2009 17:23 | karma článku: 18.83 | přečteno: 3544x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Poezie a próza

Alena Bures

Recenze - Martina Boučková: Šílená babička

Rodiče si nevybereš. Ale to koneckonců ani děti. A mít mírně šílenou matku je někdy k vlastnímu zešílení, ale někdy....

28.3.2024 v 17:24 | Karma článku: 6.88 | Přečteno: 98 | Diskuse

Miroslav Pavlíček

O fotbalových legendách, paní Štěpánkové a pomíjivosti

Kdybych se narodil před sto lety... No, abych řekl pravdu, někdy mám pocit, že se tak opravdu stalo.

27.3.2024 v 12:58 | Karma článku: 14.47 | Přečteno: 197 | Diskuse

Iva Marková

Ženy

....................................................................................................

26.3.2024 v 22:53 | Karma článku: 9.52 | Přečteno: 197 | Diskuse

Marek Ryšánek

Způsobem bytí byl roven Bohu - Květná neděle.

Lidské dějiny jsou plné příkladů nejrůznějších vládců a vůdců. Ti ovládáni ctižádostí rozpoutávali války, štvali lidi proti sobě. Mysleli, že jim to přinese štěstí, věčnou slávu. Zůstali po nich statisíce, miliony mrtvých.

26.3.2024 v 20:23 | Karma článku: 4.96 | Přečteno: 129 | Diskuse

Jana Péťová

Fluktuace každodennosti

Fluktuace každodennosti - Proměnlivost. Nepředvídatelnost. Dynamika. Rozmanitost. Odlesky radosti překvapení a lásky. Nástrahy a výzvy.

26.3.2024 v 11:08 | Karma článku: 11.09 | Přečteno: 192 | Diskuse
Počet článků 15 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1069
Jsem čechoslovák zrozený na Moravě, nostalgií a vlastními hormony přesazený pod československé velehory - Tatry. Kroutím se ve větru, mrznu, vzdychám, občas je mě třeba naroubovat nebo alespoň zalít. A když není zbytí, musí mne převézt do botanické zahrady nacházející se ve městě, kde nebyl Jan Skácel příliš šťastný. A kde přesto napsal své nejkrásnější básně. Začínám si zvykat.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...